tiistai 29. toukokuuta 2012

Se on kesä ny

Hienot kelit ollu, ja kaikenlaista on tehty. Välillä kyllä on niin lämmin, ettei oikein viitti kauhean rajuja treenejä ja lenkkejä tehdä päiväaikaan. Viime perjantaina oli aika täydellinen episkeli, ja oltiinkin oikeastaan koko ilta Raumalla. Meinasin kyllä kääntyä samantien takas, kun totesin ettei siellä olekaan kentän ympärillä enää aitoja... :P Jotenkin oli sellanen fiilis, et kakara käy moikkaamassa kaikki. Noh, se oli turha pelko, ei ollut lähdössä mihinkään ja maaliintulokin oli asiallinen. Möllirata oli muuten jees, mutta siinä oli sellainen juoksusuora että tiesin jo etukäteen, ettei se voi onnistua. Suora putki, jonka jälkeen pari hyppyä lähes suoraan. En siihen oikein muuta keksinyt kuin kokeilla juoksukisaa koiran kanssa, ja eihän siitä mitään tullu. Figo ampui suoraan putkesta mun jalkoihin, joten se siitä. Aiemmin oli tullu yks hypyn ohitus, olin vähän huolimaton siinä ja Figohan ei oikein omine lupineen esteitä suorita :P Tämä rata on jopa videolla http://www.youtube.com/watch?v=nACmMuXulxc

Ykkösluokan rata oli ykkösluokan radaksi aika vaikea. Siitä selvittiin kuitenkin ilman kieltoja ja hyllyä, meno oli mun mielestä tosi jees. Kepeille meni sellaisella vauhdilla, että virhehän siinä aloituksessa tuli. Toisella yrityksellä ei ongelmia. Loppusuoralla kolautti renkaaseen ittensä, ja ehkä sen takia viimeinen rima putos. Itse asiassa niinhän se putos mölliradallakin. Luulen, että siinä oli syynä mun varmistelu: Olin niin varma, että se ampuu jonkun kimppuun siinä maaliintulossa, ja olin valmiina nappaamaan sen kiinni samantien kun laskeutuu maahan. Mut eihän se siitä mihinkään ollut menossa, vitsi kun oppis luottamaan. Mutta joka tapauksessa, ykkösluokan radalta 10, oli kyllä tosi jees rata vaikkei virheetön ollutkaan. Kontakteihin olin tosi tyytyväinen, ne on kyllä sellaiset kun haluankin.

Faron kanssa menin avoimen luokan radan. Raukalla oli kyllä niin paljon virtaa, et arvasin ettei lopputulos voi olla kovin menestyksekäs. rata oli vaikea, mutta ihan mukavalla tavalla haastava. Päästiin sujuvasti virheettömästi 10. esteelle asti. Siinä mun pakka jotenkin sekos, ja niin sekos Farokin. Loppurata mentiinkin sit ihan mitä sattui, Faro otti ilon irti ja meni esteitä koko rahan edestä. Mut kivaa hänellä oli :)

Ens viikolla on sitten molemmille kaks virallista rataa, pikkasen meinaa jännittää kakaran touhut! Mut ei paineita, nähdäänpähän nyt mikä on tilanne oikeasti.

Tokoiltukin on. Olin jo ilmoittamassa Faroa huomiseen kokeeseen, mutta tulin sentään järkiini. Olen nyt päättänyt koittaa saada paikan kuukauden päähän yhteen kokeeseen. Seuraamisen koitan hioa siihen mennessä sellaiseksi, ettei sen takia jäis ykkönen saamatta. Paikkamakuuseen haetaan varmuutta myös. Kummatkin on ihan ok mallilla, eilen oltiin Kirsin koutsattavana ja ihan jees fiilis jäi. Kyllä se tosta. Nyt on tämän asian suhteen sellainen "nyt tai ei koskaan" -meininki. Johan mä olen varmaan kolme vuotta ajatellut, että jos sit ens syksynä/keväänä/vuonna... NYT OIKEESTI!

Figo pääsi tänään taas jäljelle. Ehkä sellanen reilu 100m, paljon mutkia ja jonkin verran nameja. Askeleet oli ihan sipsuttaen. Figo vaikutti lopussa ihan siltä, et nyt vasta pääsi vauhtiin. Voinen siis vaikeuttaa oikeasti aika paljon, tai siis tehdä oikeasti pitkän pätkän. Nyt kokeilin kuitenkin pääasiassa tota namien vähentämistä, niin en viittinyt samaan syssyyn tuplata jäljen pituutta. Ei tuntunut kuitenkaan olevan ongelmia sen enempää vähänamisuuden kuin mutkienkaan kanssa. Nyt on myös keppien opetus aloitettu, ensin kotioloissa. Tässä vähän videokuvaa tämänpäiväiseltä reissulta http://www.youtube.com/watch?v=VPo6agGhWiE Harmillisesti ei tullut yhtä kunnon kulmaa videolle, kun vahingossa poistin ko. pätkän... Noh, pientä mutkittelua tohonkin mahtui.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti