torstai 11. syyskuuta 2014

Treenailun makuun

Vois sanoa, että ollaan palattu jonkinlaiseen ruotuun agilitytreenaamisen suhteen, vaikka tahti ei kovin kiivas olekaan. Kerran viikossa kuitenkin, ja tällä hetkellä se saa riittää. Nyt olen ilmoittautunut kisoihinkin piiiitkästä aikaa, ei varmasti parhaassa iskussa olla, mutta joskus se on kisaamisen kannalta ihan otollistakin. Käydään nyt fiilistelemässä ainakin.

Treeneissä olen keskittynyt ihan perusjuttuihin, erityisesti loppusuoriin ja keppeihin. Perusohjauksia palauteltu mieliin, samoin kontakteja. Faro on vaan humputellut kaikkea kivaa ja helppoa :P Figon suhteen on noussut hiukan pintaan tuttu ongelma Farolta - rimat. Olen toistaiseksi laittanut tämän sen piikkiin, että takana on pitkä treenitauko. Koiralla (ja ohjaajalla) ei paras tatsi vielä löytynyt, kuntokin on vähän huono... Toivottavasti kyse ei ole mistään oikeasta orastavasta ongelmasta, vaan hyppykunto löytyy, kunhan päästään oikeasti vauhtiin. Olen huomautellut rimojen putoamisesta samaan tyyliin, jota Farolle käytin aikanaan. Eli tyynesti, lempeästi ihmetellen, ohoh mites nyt noin kävi. Rima ylös ja hyppy yli, sitten kehut hyvästä ylityksestä. Kuvittelen tämän auttaneen ainakin hetkellisesti... Mun mielestä Figon kuitenkin pitäisi jo tässä vaiheessa hypätä aina tosissaan, vaikka ohjaaja pikkasen koittais möhliäkin. Kaikkea sen ei tarvitse sietää, mutta en halua sallia huonoa hyppyä, vaikka kaikki ei ole mun puolelta 100% hyvin tehtyä... :P Tähän ongelmaan sopivasti liittyen meillä on tulevana viikonloppuna hyppytekniikkakurssi. Katsotaan, josko sieltä saatais vähän ideoita asiaan liittyen, päästäisiin kunnolla työstämään tätä, ennen kuin se on muodostunut oikeasti ongelmaksi.

Faron kanssa selän uudelleen kuvaaminen on alkanut kiinnostaa taas. Se liikkuu mun silmääni ihan hyvin, mutta seisoo välillä tosi omituisesti. Ihan kuin takajalat ei kunnolla kantais. Tosin ongelma voi hyvinkin olla lihasperäinen, joten taidan ensin tyytyä lihashuoltoon. Mitään varsinaisia kipuilun oireita se ei ole näyttänyt. Kaikki tosi kivat jutut ovat yhtä kivoja edelleen, eli esim. agility, pallon noutaminen yms. näyttävät ihan yhtä kivoilta kuin aina ennenkin. Tosin, kovin helposti se tuskin vaivojaan näissä asioissa näyttääkään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti