sunnuntai 9. lokakuuta 2011

Paluu kisatauolta

Vähän laiska päivittäjä ollut taas, mutta pakko nyt ennen kuin tulee lisää päivitettävää. Ensin arkielämää: Figo on todellakin oppinut merkkailemaan. Nostaa jalkaa jatkuvasti ja oikein liioitellusti. Lähes kaikki kuseksimiset tapahtuvat nyt jalkaa nostaen. Vain jos on oikein kova hätä eikä puuta heti saatavilla, niin menee vielä nelin kontin. Iso poika. Ohituksissa ja ihmiskohtaamisissa alkaa olla järkeä havaittavissa. Päivänä eräänä nähtiin saman lyhyen ulkoilun aikana niin naapurinmamma pihalla, kuin läheisen talon rollaattorimamma lenkillä. Kummankin ohitus sujui ilman haukkumista ja karvojen nostamista. Jes! On alkanut myös oma-aloitteisesti tarjota kontaktia lenkillä, jopa ohitustilanteissa. Kyllä siitä vielä fiksu koira tulee :)

Kisoihin sit. Oli tosi hyvä fiilis lähteä sinne, ja ihanaa päästä pitkän tauon jälkeen tositoimiin. Kaiken huipuksi Figo oli mummulassa hoidossa, joten sain mennä vaan Faron kanssa. Hermoja säästävää. Jostain syystä olin kuitenkin ihan pihalla ohjauksineni. Olin hidas enkä luottanut omiin ratkaisuihini. Varsinkin ekalla radalla olin ihan turisti. Kahdella muulla tuli sitten vastaan jo ratojen vaikeuskin, varsinkin viimeisellä eli hyppärillä. Liikaa juoksemista mulle, ja siihen vielä yhdistettynä tekninen haastavuus. Eivät ne sinänsä vaikeilta radoilta vaikuttaneet, mutta ei vaan mun taitoihin ja vahvuuksiin sopivia. Lisäksi Farolla oli edelleen se turbovaihde päällä...Se yhdistettynä mun hitauteen ei ollut kovin hedelmällinen yhdistelmä :P Ekalla radalla tehtiin sentään nollaa toisiks viimeiselle esteelle asti. Kylläkin tosi rumaa sellaista...Olis nolottanut, jos olis nolla tullut sillä :P

Videotkin olis, mut en jaksa niitä nettiin latailla kun on niin karua menoa. Ilmoittauduin heti revanssiin ATT:lle ens viikolla. Pakko saada nyt fyysinenkin puoli kuntoon :P En mä niin hidas ole, kuin luulen. Prkl!

Tokoiltukin ollaan. Molempien kanssa on keskitytty siihen seuraamiseen. Faro edistää ja Figo jää jälkeen :P Mikähän siinä on niin hankalaa mulle?! Noh, olen tehnyt lyhyitä sessioita pelkkää seuraamista etenkin Figon kanssa, ihan paria askelta. Harjoittelen uutta palkkaustapaa, pidän lelun oikealla kädellä vasemman olan kohdalla. Ja yritän saada vasemman käden järkevämpään paikkaan, se kun on jotenkin jämähtänyt siihen koiran nokan lähelle hämäämään. Faron kanssa taas edistäminen johtuu selvästikin siitä, että odottaa lentävää palloa...Vaikka en sitä edes eteenpäin koskaan heitä. Olen ottanut pitempiä pätkiä ja erityisesti vasemmalle kääntymisiä. Hetkittäin näyttää jo paremmalta. Nyt tarttis jonkun kattomaan sitä touhua ja kommentoimaan.

Nyt ei jaksa tarinoida enempää :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti