sunnuntai 2. toukokuuta 2010

Epikset

Tänään käytiin epiksissä Raumalla. Ohjelmassa oli avoimen luokan ja "ykkösluokan" kisat. Möllitkin olis lopuks ollu, mut ei enää jaksanut jäädä. Avoin oli ensin, ja siinä meinas käydä vanhanaikaisesti kun luulin (mulle sanottiin, kun kysyin), että jokaisen säkäluokan ohjaajat tutustuu erikseen rataan. No, sit kuuluteltiin kaikkien luokkien ohjaajia tutustumaan, kun mä olin vesistön toisella puolen koiraa kusettamassa. Juoksin sit paikalle ja lykkäsin koiran jonkun järjestäjän pideltäväksi, kun sitä ei oikein mihinkään puuhun voi jättää kiinni. Ohjeeksi vaan että pitele tiukasti, se vetää helposti päänsä pois pannasta :P No, hyvin se tyttö oli pidellyt ja Faro pysyi remmissä.

Avoimen luokan rata oli aika helppo, vaikka moni meni alussa halpaan kohdassa, jossa oli A ja putken pää ihan vierekkäin. Mä tajusin kyllä heti tutustuessa, että parempi seistä itse siinä A:n edessä niin koira ei lähde sinne. Ja se menikin ihan moitteetta. A:n alastulolle mun oli tarkoitus pysäyttää koira ja helpottaa vähän omaa menoani, että saisin helposti vaihdettua puolta :P No kuinka ollakaan, ei se siihen pysähtynyt ja sit mulla sekos pasmat. Seuraavalta hypyltä tais sit tulla kielto, mut päästiin jatkamaan kuitenkin. Ongelmakohdaksi muodostui kepit, vaikka ne niin hyvin on menneet nyt treenatessa...Mutta kuten aiemminkin on kisoissa ollut, kun vauhti kiihtyy niin Faro menee herkästi ekasta välistä ohi ja aloittaa vasta toisesta välistä. Niin nytkin, peräti kolme kertaa. Neljännellä päästiin sit kepit loppuun saakka ja loppu rata virheettömästi. Keppejä lukuunottamatta siedettävä suoritus.

Ykkösluokan rata oli mun mielestä vaikeampi kuin avoimen. Oli useampikin kiirepaikka, joissa piti päästä etenemään koiran ollessa putkessa. Myös pari tiukkaa valssia oli (tai kai ne muutenkin olis voinu mennä). Rata oli kyllä just sellainen mulle sopiva, ei liikaa juoksemista vaan enemmänkin teknistä suorittamista. Ja vitsi se meni hyvin! Harmitti, kun ei ollut sitä kameramiestä mukana. Oikeastaan mitään moitittavaa ei ole, paitsi -ylläri- kepit. Tämänkertainen oli ihan uusi keppivirhe, tuollaista ei ole Faro ennen tehnyt. Joskus on joissain tilanteissa kaksi viimeistä väliä jäänyt pujottelematta, mutta nyt vain se viimeinen. En meinannut oikein tajutakaan, mitä tapahtui. Ehkä mä vähän edistin ja olin jo ajatuksissani seuraavalla esteellä tai jotain. No, ei tämä oikeastaan jäänyt kaivelemaan, kun muuten rata oli sujuva, nopea ja virheetön. Kontaktitkin hienot, ja ohjauksellisesti en tehnyt virheitä. Ehdin hyvin tehdä kaiken kuten olin suunnitellut. Erityisen iloinen olen onnistuneista, hyvin ajoitetuista valsseista ja poispäinkäännöksestä putkelle! Seurasin sekä minit että medit, ja mielestäni kukaan muu ei tehnyt tuossa kohtaa sitä. Me mentiin kyllä ihan täydellisesti se kohta :) Lisäksi hoksasin, että tämän putken jälkeen kannatti myös valssata (putkea seuras kaks hyppyä ihan suorassa linjassa). Kohta oli nimittäin ihan samanlainen kuin viime kerralla treeneissä, ja silloin en sitä hoksannut ennen kuin muut neuvoivat. Jes :)

Ykkösluokan radalla sijoituttiinkin toiseksi, tais tulla vaan yks nolla. Rikastuttiin pytyllä ja kahdella lelulla sekä "hammasharjaluulla" :P Sen verran kiva fiilis jäi, että kisakuume alkoi nousta :) Tän kuun lopussa onkin sit Raumalla ohjelmassa ne kevään ekat kisat. Mut sitä ennen tiukkaa keppitreeniä luvassa. Jos meidän koutsi lukee tätä niin hei, otettaisko jollain tekniikkakerralla keppitreeniä? :P

Ai niin, liityin tosiaan paikalliseen seuraankin. Käydään kattomassa meininki kilpailevien ryhmässä, ja jospa siellä vähän tutustuttais paikallisiin harrastajiin. Tulevalla viikolla olen iltavuorossa, mut seuraavalla sit. Kivaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti